Alpenstrasse part 2 - Smukke søer i alpeland

BMW museum i München og min yndlingsby Würzburg

Det var noget af et seriøst temperatur skifte vi vågnede op til efter vores dejlige nat ved bjergene. Ved königssee havde vi 22 grader og sol og næste morgen vågnede vi op til 5 grader og silende regn. Brr! Godt vi har varme i camperen der kører via gas, ellers magtede jeg ikke sådan en tur i efteråret 🙂

BMW museum i München

Regn kalder på indendørs aktiviteter så vi kørte nordpå mod München og der var en i selskabet som RIGTIG gerne ville på museum, for en gangs skyld faktisk 😂 Jeg måtte dog indrømme efter besøget at det faktisk var helt vildt fedt!

Museet er i mange etager og etaper og man ser helt gamle fly, båd og bil motorer, motorcykler, formel 1 biler, gamle veteran biler og udviklingen over tid til helt nye biler. Det var virkelig flot og stilfuldt indrettet og ja, selv for en som mig, der ikke er vanvittigt bil interesseret var det et rigtig godt besøg!

De havde en bil jeg blev helt forelsket i, en gul 507. Elvis har haft en af de her biler der kun er produceret 250 af nogensinde og det er nok en af de dyreste biler jeg nogensinde har set. Vi tjekkede lige om det virkelig kunne passe hvad en medarbejder fortalte om prisen og ganske rigtig var der kun 1 bil til salg i hele Tyskland til den nette sum af 2.3mill Euro! Og den var overhovedet ikke i nærheden af at være i god stand.

Jeg lærte mange nye ting her, feks anede jeg ikke at de nye bilmodeller bliver lavet i ler og modelleret som designerne ønsker. Vi så hvor alle materialerne til alt interiøret kommer fra, hvordan udviklingen af el batterier er gået de seneste 50 år, der var en stor udstilling om drive now bilerne som er ejet af BMW og hvordan konceptet har udviklet sig i mange byer verden over. Ja der var faktisk lidt for enhver smag og det var bestemt ikke kedeligt 🙂

BMW Welt

Regnen silede fortsat ned da vi kom ud, så vi smuttede over i BMW Welt ovre på den anden side af vejen, som er det sted du kan få lov at hente din nyindkøbte bil direkte på fabrikken, du kan se alle de nye modeller af bilerne og købe en masse merchandise. Dårlig ide at gå derind fandt jeg ud af. Torben var ikke til at hive ud igen og fantaserer stadigvæk om en ny BMW han synes vi skal have 😂😂🙈🙈 Den blå M8 står højt på listen. Dream om 😍😍

Vi kørte til Neuburg an der Donau og sov på en gratis Stellplatz med udsigt direkte ud til floden. Vejret var mest til korthygge i camperen og lidt lækkert tapas! 😍 Ja vi fik endda et spil 500 til at gå helt op og jeg fik 230 point i en runde, jow jow 😂🙈

Würzburg

Regnen fortsatte med at sile ned og når temperaturen kun står på 7 grader er der ikke meget sjov over storby ferie! Men Würzburg som er en af mine yndlingsbyer ville vi bare til, regn eller ej! Vi fandt en super plads at holde på, 4 min fra Alte Mainbrücke og med udsigt til floden. Her kan man parkere for 12€ I 24 timer og du kan endda slutte strøm til – det blev ret nødvendigt da vi pludseligt løb tør for gas og ikke var i nærheden af et ombytningssted. Shit! Så vi fodrede strøm maskinen for at kunne holde varmen om natten og holde gang i køleren 🤠 🇩🇪 Husk I øvrigt at gemme dine mønter til steder som her, man kan nærmest aldrig betale for strøm eller vand med andet end mønter, så de er i høj kurs!

Vi steg på cyklerne og cyklede rundt på må og få og fandt ud af at alle de steder vi gerne ville besøge var lukkede uden grund eller måske pga. Corona? Liiiidt irriterende! Vi fik et glas vin på Bürgerspital – weinstuben, som er en kæmpe bygning inde midt i centrum og som serverer deres egne vine. De har også en restaurant og der er virkelig hyggeligt. Vi spiste her ikke da vi lige havde spist frokost i camperen men maden duftede virkelig godt!

Vi cyklede ned på Alte Mainbrücke som er et must når du er i Würzburg. Her kan man nyde et glas vin på broen med fantastisk udsigt over de forskellige slotte og kirker. Folk står her året rundt i al vind og vejr kunne vi se og er du her i vinter perioden kan du varme dig på et glas gløgg. Virkelig hyggeligt! 😍 Jeg fik endelig smagt en Federweissen, som er en helt frisk ufiltreret vin, der endnu ikke er gæret. Den smagte godt! Lidt sødlig og med masser af fedme. Vi har set overalt at de reklamerer med den på hver en weinstube over hele Tyskland.

Osteria Trio

Osteria Trio er en skøn lille perle der er vanvittig populær hos de lokale. Vi har været her 3 gange nu og jeg elsker bare den restaurant! Den er lille bitte men har bare fantastisk mad! Helt simpelt menukort med pizza, pasta og et par salater in between. Alt er meget autentisk og de serverer kun italienske vine fra magnum flasker og italiensk øl. Vi delte en skøn pizza med spicy salami og en lækker omgang pasta putanesca. Husk at bestille bord, ellers skal du være absurd heldig at de kan squeeze dig ind! 😍 🇮🇹

Vi er lidt trætte af regn og da vejrudsigten ser meget bedre ud længere nordpå sætter vi simpelthen kurs mod Harzen! Har du tips så sig endelig til 🙂