Japan for foodies!

Miami og roadtrip til Key West

Miami? Ordet Miami forbinder man med det ultimative USA, her tænker man der er lækre babes, flotte strande, sporty typer på stranden, vilde natklubber og rappere overalt og det er egentligt meget rigtigt:) Selvfølgelig er der også meget mere til Miami end dette men det stereotype billede af Miami er meget lig ovenstående. Jeg havde hørt så mange fortælle om, hvor fedt det er i Miami så jeg skulle selvfølgelig mærke dette på egen krop;)!

Vi boede på Mondrian Miami South Beach og det er stadigvæk et af de fedeste hoteller jeg nogensinde har boet på. Det ligger ud til havnesiden og vender ind mod Miami Downtown – South beach ligger 10 mins. gåtur i den anden retning. Hotellet her er mega fedt! Det er designet af en hollandsk kunstner og der er virkeligt ikke sparet på detaljerne.

2012-09-24 08.26.41

Vi boede i en 2 bedroom bayview suite og det var det fedeste!! Så lækre værelser, badeværelser, vi havde vores egen spisestue samt balkon med den fedeste udsigt over Miami Downtown og vandet.

6 5

Selve Miami er fedt i et par dage, men derefter synes jeg ikke at der er super meget at opleve her. Roadtrip længere sydpå er tilgengæld en virkelig god ide, det kommer jeg tilbage til!

Vi havde lejet bil hjemmefra og hentede den lige da vi landede og kunne derfor køre lige til hotellet. Alt i USA foregår fra en bil og det er måden du kommer rundt på. Miami Beach er vildt lang og vi var rigtigt glade for at vi kunne køre rundt.

Jeg elsker Wholefoods! Det er det sundste supermarked i USA og deres udvalg af lækre madvarer er så enorm at jeg har lyst til at bruge hele mit ferie budget på at handle ind og selv lave mad eller købe deres lækre take-away måltider:) Wholefoods ligger flere steder i Miami og lå tilfældigvis lige ved siden af vores hotel – farligt! Vi købte frokost derovre hver dag og kørte ud forskellige steder for at spise det. F.eks. Sushi på stranden som her under eller lunch med på vej til Key West.

mimi

Miami bugner med lækre restauranter og vilde natklubber. Vi forelskede os i en restaurant, der hedder Yardbird, som laver sydstats amerikansk mad:) Dette blev vores stamsted, dels pga. maden, cokctailsene, indretningen og ikke mindst servicen. Her var en virkelig fed stemning og skulle jeg tilbage til Miami ville dette blive det første sted jeg skulle ud at spise!:)

yardbird yardbird1 yard3
Fried green tomatoe BLT :=)

yard1

Når man snakker om USA betyder det også SHOPPING!! Vi brugte en hel dag ude i Sawgrass Mills outlettet og det er helt vildt så billigt det er især, hvis du shopper amerikanske mærker. Der er nok butikker til at du ikke kan nå alt på 1 dag eller for den sags skyld orker mere!

Dagens fangst shoppet af  Søren Juliussen 🙂 =

shop

Vi brugte meget tid på stranden i Miami og vi lejede også cykler og cyklede rundt i byen. Udover dette synes jeg ikke Miami bød på det helt store og de 3 dage vi havde her var helt perfekt.

Næste stop på turen – roadtrip til Key West!

Selve køreturen tager ca. 4-6 timer alt efter hvor meget du stopper undervejs. Key West er den sidste ø, der ligger på en lang tange af øer/broer hele vejen ned fra Floridas fastland.

Oppefra ser mange af broerne således ud – alle øerne er forbundet via broer.

kort

Jeg kan ikke tage æren for dette luft shot, men så ved i hvad jeg mener med broer:)

Vi kom til Key West og tjekkede in på Casa Marina – Waldorf Astoria, som er et super lækkert hotel lige ud til vandet.

15 2012-09-25 08.47.40

I key West havde vi også 3 nætter, hvilket er super fint. Selve Key West er en lille bitte by med en lille hovedgade, små søde restauranter, en del barer og Key West er især kendt for deres Key Lime Pie som smager lidt af cheesecake/lemon meringue – virkeligt lækkert:)!

key

Der er masser at lave rundt om Key West og vi valgte at tage ud for at spotte vilde delfiner en dag. Vi tog afsted tidligt om morgenen og krydsede fingre for at delfinerne var med os og det var de heldigvis!! Man ved jo aldrig med disse wildlife cruises, men vi fik delfinerne helt tæt på og det var fedt at se flipper i sit naturlige habitat;)!

2 3

Generelt er der meget gang i nattelivet i Key West. Der er masser af barer på hovedgaden med alt fra dragshows til livemusik. Vi var en del i byen og nød masser af de her lokale øl:

Den bedste spiseoplevelse vi havde hernede var på Latitudes, som er den fedeste restaurant, der ligger ude på sin egen lille ø ud for Key West – Sunset Key. Herfra skal man med deres egen bådshuttle for at komme til restauranten og det var mega eksotisk at sejle ud til en restaurant. Man kan også bo herude i nogle vældigt dyre suites;)! Der er både indendørs og udendørs pladser og vi var så heldige at få et bord udenfor næsten helt ude til vandet. Der er bare noget specielt over at sidde med tæerne i sandet når man er ude at spise og det føltes som om vi var kommet til en helt anden verden.

Vi fik den lækreste Surf’n’turf med hummer og oksemørbrad – egentligt vældigt simpelt, men kombinationen er perfekt til en eksotisk middag ved vandet:)

Efter Key West gik turen mod Miami igen. Ingen tur til Florida uden at besøge The Everglades som er et dyrerige uden lige. Vi kørte til denne indgang og fik kort osv. over området. Vi besluttede os at tage med på en guidet tur som afgik næsten lige da vi ankom, hvilket var mega heldigt!!  Her fik vi virkeligt set meget af området og rigtigt mange dyr.

10 9 8 7

Dyrlivet her i sumpområdet er helt fantastisk. Dsv. lå de fleste aligatorer og sov da vi var forbi, det er nemlig det området er mest kendt for, men det må blive en anden gang vi ser dem.

Florida turen sluttede efter et par dage i Miami på samme hotel, hvor vi startede og herefter fløj vi til New York som i kan læse med om her og her 🙂