Great Ocean Road, Australien

Nytårsaften i Sydney – min yndlingsby!!

Sydney er og bliver min yndlingsby! Jeg har været her 5 gange og boet i byen i en periode, hvor jeg arbejdede på et hostel. Sydney er SÅ flot en by! Operahuset er selvfølgelig et ikon uden lige, men her er så meget liv, flotte bugter, strande, lækre restauranter, trendy bydele, surfersteder osv. Hvis nogen spurgte mig hvor jeg allerhelst ville bo, hvis det stod mig frit for ville Sydney være svaret:)!

2014-01-02 01.06.18

Jeg har altid ønsket mig at prøve at holde nytårsaften i Sydney og jeg ville ønske at alle gav sig selv den oplevelse på et eller andet tidspunkt. Sydney er nok verdens mest populære by at holde nytår i, hvilket man hurtigt fornemmer da der er folk overalt! Hvis du ikke booker overnatning i virkeligt god tid er du helt lost! Vi bookede 8 mdr før og det var lige op over at alt var udsolgt.

2013-12-31 17.43.26
Det helt store højdepunkt var selvfølgelig nytårsaften. For nogle måneder siden bookede jeg to billetter til Goat Island som er en lille ø, der ligger ca. 800 meter direkte ud for Harbour Bridge.

Sådan ser den ud fra oven:) Photocredit: www.australia.com

Der var kun plads til 800 mennesker derude, så det var sindssygt heldigt at jeg fik fat i disse billetter. Vi gik og handlede ind i løbet af dagen, sushi til aftensmad, lækre øl, champagne, is, køletaske osv. Ved 17 tiden var vi klar og vi gik ned mod Darling Harbour for at finde vores færge. Ved 18 tiden ankom vores færge og vi blev sejlet ud til lille Goat Island. Vi var stort set de første til at komme af færgen, så vi fik nogle af de allerbedste pladser, 1. Parket og med den fedeste udsigt til broen.

Det var så fed en aften og det er virkeligt noget alle folk burde at unde sig selv at komme til at opleve 1 gang i livet! Jeg tror aldrig at fyrværkeriet hjemme i DK bliver det samme igen, for hold nu fast, hvor var det bare vildt her. Det blev fyret af i mange forskellige omgange, hvor det vildeste selvfølgelig var kl. 24. Jeg har drømt om dette i mange år og what a Day:)

3 2 4

Her vil jeg gerne holde nytår igen fremover, tak! Vi læste dagen efter at de havde fyret 7 tons krudt af til en værdi af 25 millioner i Sydney – Wow!

Vi mødtes med min gamle kollega Ali dagen efter nytår i Coogee, her tog vi en gå tur til Bondi via alle de imellemliggende strande. Gåturen tager ca. 2 timer og det er den fedeste oplevelse. Der var mange mennesker her også:) Men ok, det svarer jo også til danskernes sommerferie nu så det er klart der er folk overalt. Vi spiste frokost ved Bondi inden vi smuttede tilbage til hotellet.

Den sidste dag var vi i botanisk have og tage flotte billeder af broen og bagefter tog vi færgen til Manly. Det er en super flot færgetur, hvor man kan tage rigtigt gode billeder af operahuset ude fra vandsiden. Vi spiste lunch ved Manly beach og shoppede lidt inden vi tog tilbage på fastlandet. Dagens højdepunkt var vores restaurant besøg. Jeg havde hjemmefra booket os ind på Aqua Dining uden dog helt at vide hvor fed en udsigt vi ville få. Det var seriøst LIGE ved siden af broen og med udsigt til operahuset og ikke mindst den olympiske pool. Så her spiste vi virkeligt godt:)

2014-01-02 20.17.38
Next stop – Lady Elliott Island, glæd jer!!!