Privat luksusvilla med egen pool i Thailand - Ja tak:)

Santhiya Yao Yai – 5 stjerner gennemført luksus igen med egen pool

Vi fortsatte lige et par dage endnu med egen pool fordi det simpelthen bare er for fedt! Jeg har altid tænkt at det der med egen pool var lidt overvurderet, for kan man ikke bare bruge hotellets pool? Jo, det kan du – men det er absolut ikke det samme!

Luksus på Thai manér i træ

Hjemmefra havde jeg brugt flere uger på at finde ud af hvor vi skulle bo i de sidste dage med min mor på besøg. Vi ville gerne forkæle hende med et ophold på et gennemført lækkert hotel, men samtidig skulle der også være god plads til os alle og derfor faldt valget på Santhiya Yao Yai.

Her bookede vi en Royal Grand Pool Villa i 2 etager så vi havde god plads hver især. På den øverste etage er der en pool og et stort terrasse område som var perfekt til afslapning i løbet af dagen til os alle 3.

Santhiya er et gennemført resort lavet i træ og der er tænkt på alt ned til mindste detalje. Alt er lavet i træ, seriøst alt. Selv bilerne der kørte os rundt på resortet er beklædt med folie der ligner træ og det hele er super gennemført.

20170416_17494420170415_13222620170415_132818

Resortet er kæmpe stort og breder sig over et stort område. Derfor kører der shuttle-biler rundt i pendulfart for at sætte dig af ved din villa, kører dig i spa, til forskellige restauranter osv. Dette er ikke et resort man går rundt på da der er helt vildt mange bakker og lange distancer. Man stiller sig blot udenfor sin villa og venter på en vogn eller venter nede ved stranden for at blive kørt tilbage til sin villa.

20170417_075248

Pool Villa med fantastisk udsigt

Santhiyas hjemmeside har nogle seriøst lækre billeder og jeg havde savlende siddet og forelsket mig i vores villa og især den udsigt som var portrætteret fra dette værelse. Derfor blev jeg slemt skuffet da vi fik anvist vores villa som ikke havde direkte havudsigt men derimod så man lige ned i alle de andre villaer fra poolen. På vores udleverede kort over hele stedet kunne jeg se at vores villa kategori alle sammen, på nær 1 villa lå med direkte havudsigt. Så vi havde simpelthen trukket nitten og fået den ENESTE villa i 2. Række og jeg magtede det ikke 🙂 Jeg havde glædet mig så meget til det her sted og jo mere man betaler, jo mere kritisk bliver man også. Heldigvis spurgte vi om det var muligt at få en villa i første række og det lykkedes. Synd for dem der tjekkede senere ind end os og fik værelse 1213! Men heldigvis for os kunne det lade sig gøre og vi kunne sidde og nyde denne udsigt over Andamaner havet 🙂

Villa 1116

Villaen er i 2 etager fordelt på 265kvm ifølge hjemmesiden. Hvordan de helt eksakt kommer frem til så mange ved jeg ikke, men der var rigelig med plads til os 3. Poolen og det største badeværelse samt spa er øverst, nedenunder er en separat afdeling med soveværelse, badeværelse og stue. Man kan ikke gå fra den ene etage til den anden uden at skulle hele vejen udenom huset, der er ikke nogen trappe imellem og det undrer mig derfor lidt hvem de egentlig henvender sig til? Jeg tror man skal have meget store børn før de vil synes det er sjovt at sove dernede.

20170416_135956

20170417_074445

Lækkert udendørs badeværelse på øverste etage, helt klart et af de fedeste rum!

20170415_15260620170415_13471520170416_102701

Soveværelse med udsigt over Andamaner havet 🙂

20170415_134744img_20170419_092233_26420170415_134752

Lækker terrasse, perfekt til sundowners:)

20170415_183330img_20170416_080514_933img_20170415_183707_217

Vi brugte nærmest hele dagen hjemme i hytten udover dagens 3 måltider. Jeg elsker når man sover på et så fedt sted at man har lyst til at være der hele tiden. Ikke fordi at fællesarealerne ikke var fede, men det er nu engang fedeste at være “derhjemme”:) Her var plads til at bade, slappe af, masser af aircon indenfor når vi havde brug for det – og det havde vi tit! Jeg tror ikke jeg har oplevet Thailand så ekstremt varmt og fugtigt før, vi snakker 35-37 grader hver dag;)!

Måltider

Santhiya har rigtig mange forskellige restauranter! Morgenmads restauranter har de 2 af, men den vi spiste i må man kun benytte hvis man bor i en af villaerne. Hotel gæsterne har deres egen restaurant et andet sted langt væk fra, hvor vi boede så vi ved faktisk ikke hvordan den ser ud. Der var slet ikke crowdet nede i vores morgen buffet og det var virkelig en af de bedre. Jeg elsker en god hotel morgenmad!

20170417_084104

Til frokost spiste vi nede i deres Titan bar som ligger ud til stranden. Her kan man spise alle de thailandske klassikere og vestlige indslag såsom burgere, sandwich osv. Et typisk frokoststed. Hvad jeg til gengæld var vild med var prisniveauet her. En burger koster 200 baht! Ja det er ikke verdens største burger, men helt ærligt for 40kr kan man vidst ikke forvente meget mere. Havde dette sted ligget i Fransk Polynesien eller Maldiverne havde samme måltid mindst kostet 150kr. Nogen gange gider man ikke spise mere thai mad og så er det rart lige at kunne klemme en burger ned i stedet;)!

20170416_125634

Hver aften har de buffet inde i den store restaurant og temaet skifter hver dag. Jeg er normalt ikke fan af buffet, men ift. prisen som var ca. 120kr per person var dette ekstremt godt og udvalget den første aften var helt enormt. Vi snakker mørbrad, kartoffelmos med trøfler, stationer hvor de lavede alle de klassiske thai retter imens du kiggede på, de flotteste desserter osv. Så ja, første aften kastede vi os grådigt over alle de ting vi ikke havde spist i meget lang tid og det var lækkert! Dog er det ikke noget jeg gider hver dag så dagen efter bookede vi bord på stranden til en candlelight dinner 🙂 Generelt set var hotellet ikke særligt gode til at informere om de forskellige muligheder og det resulterede i at vi var de eneste der havde bord på stranden den aften – total VIP oplevelse selvom prisen slet ikke var deroppe hvor den plejer at ligge for den slags 🙂 Min mor og jeg fik pasta med hummer – ca. 70kr og Torben flottede sig med en mørbrad som de også kun chargede ca. 100kr for. Vi flottede os med en flaske vin til – hold nu fast det var lækkert:)!!

20170416_184730 20170416_192902

Santhiya har i den grad levet op til alle mine forventninger og jeg har nydt stedet i fulde drag! Fra nu af kommer der ikke flere af disse luksus indslag på denne tur (medmindre vi flotter os de 3 sidste dage inden vi rejser hjem, men det er ikke helt besluttet endnu). Så Santhiya, TAK for et lækkert ophold, og nu er det på med rygsækken igen og nationalparkerne Similan og Khao Sok venter forude med nye oplevelser til os:)